אופטימיזציה למנועי חיפוש, היא בעצם עבודתו של מומחה SEO ונחשבת לאחת העבודות החשובות ביותר בעבודת קידום האתר שלכם. מה הקשר לקידום האתר ואיך כל זה מתקשר יחד? כל התשובות במאמר הבא.
קודם כל הבסיס – ההגדרה של אופטימיזציה למנועי חיפוש
אז לפני שאנחנו רצים קדימה בחומר, בואו נגדיר רגע מה זה בכלל? אופטימיזציה למנועי חיפוש נקראת בשפה המקצועית SEO, שזה בעצם ראשי תיבות של Search Engine Optimization שתרגום של זה, הוא…נו תנחשו בעצמכם 😊
תהליך ה-SEO הוא בעצם הדרך לליבו של גוגל (אנו מתייחסים לגוגל גיוון שהוא מהווה כ-97% משוק מנועי החיפוש בישראל) ומהטרה של אופטימיזציה מהסוג הזה היא להביא אתרים למקומות גבוהים בחיפוש, לפי מילות מפתח רלוונטיות.
הדרך ל-SEO מעולה
יש נטייה לחשוב שתהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש זה לכתוב מאמרים ולהכניס אותם לאתר תחת איזה שהו בלוג ובזה מסתיים הסיפור. אבל זאת טעות גדולה לחשוב ככה וככל הנראה לא תצליחו להגיע למקומות גבוהים, בטח לא בעולמות תחרותיים, ללא אלמנטים נוספים. גוגל לא מסתפק רק בכך שאתם ממלאים את האתר בתכנים ששופעים במילות המפתח אותן תרצו לקדם, אלא דורש גם:
- בניית קישורים
כלומר, קישורים חיצוניים, אתרים שונים אשר מפנים לאתר שלכם. שימוש בקישורים גורם לגוגל להבין שאתם גם מומחים בתחומכם ומקצועיים במיוחד.
- מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק
מחקר מילות מפתח הוא החלק המשמעותי ביותר בפעילות ה-SEO, בעיקר כי על בסיסו אתם בונים את כל אסטרטגיית ה-SEO. אם בסופו של דבר תבחרו ביטויים לא רלוונטיים, או לא מדויקים פעילות ה-SEO תיכשל.
- היבט טכני
ההיבט הטכני של תחום ה-SEO, הוא במילים אחרות להעביר את כל המידע שאתם רוצים למנוע החיפוש ובעצם לנהל איתו מעין דו-שיח. את זה עושים באמצעות מסמך HTML ובאמצעות קידוד פשוט: הפניות 404 או 301 302, קנוניקל, כותרות H1, תגיות מטא ועוד.
התרומה של האופטימיזציה לפעילות השיווקית
היתרון הגדול של תחום ה-SEO הוא שמדובר על כלי שלא דורש תקציב גבוה (לעומת קידום ממומן) ונשאר לאורך זמן. מה שכן, לוקח זמן להגיע למיקומים גבוהים בחיפושים ולכן, חשוב מאוד לעקוב אחרי התהליך מחד, אבל גם לתת לו לקרות ולהיות סבלניים. אז במה זה תורם?
- הגדלת הכניסות לאתר
יותר כניסות בכל חודש כתוצאה מהופעה במקומות הראשונים
- הגדלת המודעות
הופעה במקומות הראשונים מגדילה את המודעות לאתר שלכם
- יותר גולשים שהופכים ללקוחות
היתרון ב-SEO הוא שהלקוח אקטיבי ומחפש את השירות או המוצר שלכם. לכן, יותר גולשים הופכים ללקוחות.
סיכום
לסיכום, דיברנו על תחום ה-SEO ומה זה בכלל אופטימיזציה. בהמשך המאמר הסברנו מה עוד חשוב בתהליך קידום האתר שלכם, מעבר לכתיבת תכנים מעולים וגם, ציינו את היתרונות המובילים את שימוש ב-SEO כחלק מהשיווק.
שאלות תשובות
אופטימיזציה המיועד למנועי חיפוש נקראת גם SEO שזה ראשי התיבות של Search Engine Optimization והמטרה היא להגיע למקומות גבוהים בחיפושים, על בסיס מילות מפתח רלוונטיות.
ממש לא. על מנת לבצע אופטימיזציה קיימים עוד דברים שחשוב לעשות, כמו לדוגמא: בניית פרופיל קישורים, מחקר מילות מפתח מעמיק, או SEO טכני הכולל בתוכו: מטר תגיות, כותרות H1, הפניות שונות 404,301 ועוד.
זה מאוד תלוי ומשתנה. מה שכן, ברוב המקרים פעילות ה-SEO תהיה בעלות קבועה בכל חודש ולרוב זול יותר ממה שתאלצו להשקיע בפרסום.
ביצוע של אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש שונים בעצם גורמת לאתר להופיע במיקומים ראשונים בחיפושים. אם אי פעם חיפשתם בגוגל אתם בטח מבינים עד כמה זה משמעותי:
- הלקוח אקטיבי ומכוון מטרה – כלומר הוא רוצה את השירות או המוצר שלכם.
- יותר חשיפה לאתר שלכם – יותר אנישם נחשפים לאתר
- יותר כניסות לאתר