יש לכם אתר? אז כדאי מאוד שתכירו את האופציה לקידום אתרים ממומן וגם, מה צריך כדי להקים קמפיין ממומן בגוגל וכמה זה יעלה? כל התשובות במאמר שלפניכם.
ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני בגוגל
אם יש לכם אתר, ככל הנראה שמעתם על קידום אורגני בגוגל (SEO) וקידום ממומן, אבל מה ההבדל בניהם בכלל? רבים יגידו שקידום אורגני בגוגל לא עולה כסף, אבל זה לא ממש נכון. הוא עולה פשוט הכסף יוצא בצורה אחרת מאשר קידום ממומן. בואו נעשה סדר.
קידום אורגני – קידום שנעשה בצורה אורגנית ומטרתו להגיע לעמוד הראשון בגוגל ולאחר מכן להגיע למיקומים ראשונים בחיפושים, באמצעות שימוש במילות מפתח רלוונטיות. התשלום בסוג הקידום הזה הוא על מומחה ה-SEO, מחקר מילות מפתח, כתבות יח”צ, כתיבת התוכן והקישורים החיצוניים שיקשרו לאתר שלכם.
קידום ממומן – קידום שנעשה בצורה ממומנת בהתאם לתקציב חודשי, כאשר התשלום נעשה לפי כל פעולה שהגולש עשה, לדוגמא, השארת טופס ליד, הקלקה על האתר שלכם וכד’.
קידום ממומן השלב הראשון – חקר מילות מפתח
השלב הראשון בקידום ממומן זה קודם כל להבין מה מילות המפתח הרלוונטיות עבורנו, ממש כמו בקידום אורגני. גוגל עובד לפי מילות מפתח וכך בעצם האלגוריתם עובד. גוגל בעצם מתאים את מילות המפתח בחיפושי הגולשים, בהתאם לשאילתות שלהם ומציע אתרים שונים, בהתאם לדירוג של האתר.
שלב המחקר עצמו, הוא השלב החשוב ביותר בתהליך, אם לא תעמיקו בשלב הזה ותעשו את המחקר מעמיק ומדויק, ייתכן שתכוונו למקומות לא נכונים ולא תצליחו להגיע לתוצאות.
קידום ממומן השלב השני – בניית מודעות פרסומיות
אם בקידום אורגני אתם בעצם כותבים מטא כותרת ומטא תיאור, במקרה של קידום ממומן אתם כותבים כותרות ומודעות פרסומיות. חשוב לזכור שגוגל עובד עם אלגוריתם פרוגרמטי, כלומר הוא לומד את ההתנהגות של הגולשים ובהתאם לכך הוא מציג את הכותרות והתיאורים. בדיוק בגלל זה תצטרכו להזין כמה סוגי כותרות שונות וכמה סוגי מודעות שונות.
המערכת באופן אוטומטי תעשה מיקס אחר בכל פעם, עד שימצא השילוב הטוב ביותר.
קידום ממומן השלב השלישי – עלייה לאוויר ואופטימיזציה
אז עשיתם מחקר מילים מדהים, הקמתם מודעות שאין סיכוי שמישהו יתעלם מהן ועכשיו, כל שנותר הוא לעלות לאוויר ולבצע מדידות. חשוב מאוד לוודא כי התוצאות של הקמפיין עובדות כמו שציפיתם ואין צורך בהתאמות או שינויים. אחד מהיתרונות הגדולים בקמפיינים דיגיטליים זה האפשרות לבדוק איך הקמפיין עובד, לעצור אותו ולשנות אותו בהתאם.
סיכום
אז מה היה לנו כאן? קודם כל בתחילת המאמר דיברנו על ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני ומה ההבדל מבחינת העלויות. בשלב השני, הסברנו לעומק מה השלבים בבניית קמפיין מודעות ממומן: בשלב הראשון, בחירת מילות מפתח, בשלב השני הקמת מודעות פרסומיות ובשלב השלישי עלייה לאוויר, מדיה ואופטימיזציה.
שאלות תשובות
הכי טוב גם וגם. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות, קידום אתרים אורגני יכול לקחת הרבה זמן ולא תמיד יש לנו אותו, כמו כן, יש נטייה לחשוב שקידום אורגני בגוגל הוא ללא עלויות, אבל זה ממש לא נכון. קידום אורגני הוא השקעה לכל דבר ולא בהכרח יהיה זול יותר. מה שכן, לפי מחקרים לגולשים יש יותר נטייה להקליק על מודעות אורגניות מאשר מודעות פרסומיות.
היתרון של קידום ממומן הוא שאפשר להגיע בצורה מאוד קלה למיקומים גבוהים בחיפושים
ישנם שלושה שלבים לתהליך: בשלב הראשון חקר מילות מפתח מעמיק, כדי להבין באילו מילים הייתם רוצים להופיע. בשלב השני תצטרכו לכתוב מודעות פרסומיות ובשלב השלישי והאחרון, תעלו את המודעות לאוויר ותבדקו האם הן עומדות בציפיות או שנדרשים שוניים.
העלויות של קידום אתרים ממומן בגוגל משתנות בין תחום לתחום ובין בית עסק לבית עסק.