בעולם שבו כמעט הכל הופך מקוון, ואנשים שונים יוצרים קשר באמצעות רשת האינטרנט, אתר תדמית המיועד לאדם או לעסק הופך להיות תעודת הזהות שלו. אתר תדמית משמש גולשים על מנת להכיר את האדם או העסק שעומד מאחורי השירות המוצע לו, להבין את תפיסת העולם שלו, לוודא שיש לו הניסיון הדרוש על מנת לתת מענה לבעיה איתה הגיעה, ולהבין שיש לו הכישורים הדרושים לשם כך. בניה של אתר תדמית שונה במהותה מבניה של אתרים מסוגים אחרים, כמו אתר חנות מקוונת. לבניית אתר תדמית מאפיינים ייחודיים, שחשוב יהיה להכיר לפני שמתקשרים מול איש מקצוע שיודע לספק לכם את השירות.
המאפיינים הייחודיים של בניית אתר תדמית
בגדול, ניתן יהיה לומר שבניה של אתר תדמית היא משימה ממוקדת יותר, קצרה יותר, ושפוטה יותר מבינה של אתרים מסוגים אחרים. יחד עם זאת, בתהליך בניית אתר תדמית ישנה חשיבות גדולה דווקא לפן האיכותי שבו מבוצעת הבניה. הנה חלק מן המאפיינים הייחודיים של בניית אתר תדמית:
- פשטות – בניית אתר תדמית היא לרוב משימה פשוטה יותר מבניה של אתרים אחרים. באתר תדמית אין צורך לשלב מנגנון סליקה, מנגנון הזדהות של גולשים, לא לקשר את האתר למערכת חשבוניות, וגם לא לספק למשתמשים אזור ייחודי ומותאם אישית לצרכים שלהם.
- משך הבניה של האתר – לרוב, בניה של אתר תדמית איכותי תארך יום עד מספר ימים, וגם תהליך הבדיקה של האתר לאחר ההעלאה שלו לאויר יהיה קצר וממוקד.
- מספר עמודים – הקמה של אתר תדמית תכלול בדרך כלל בניה של מספר מצומצם של עמודים, אשר יספקו לרוב תוכן אינפורמטיבי לגולשים.
- פונקציונליות – באתר תדמית לרוב לא תשולב פונקציונליות מתקדמת, כמו סינון של מוצרים בהתאם לקריטריונים שונים, מנגנון חיפוש ועוד.
- דרכי יצירת קשר – מאחר שהמטרה המרכזית של בניית אתר תדמית היא לשכנע את הגולש לתת אמון במי שעומד מאחורי האתר, רק טבעי הוא שהשלב הבא יכלול שילוב של דרכי יצירת קשר, מידע אודות הפרופילים החברתיים של בעל האתר, טפסים להשארת הודעות ועוד.
- תמונות איכותיות ועיצוב מקצועי – כאמור, באתר תדמית לא יהיו בדרך כלל אלפי עמודים, אלא מספר בודד של עמודים. יחד עם זאת, מאחר שאתר תדמית הוא בעצם הפנים של האדם או העסק, יש צורך שהעיצוב שלו יראה מקצועי ומלוטש. לכן, לרוב באתר תדמית יושקעו משאבים ניכרים בעיצוב ותכנון האתר, כך שישדר מקצועיות, סמכות ואמון.
- צבעי המותג – חשוב מאוד שאתר התדמית יהיה מיושר מבחינת הקו העיצובי עם צבעי המותג. הסיבה לכך היא הרצון שהגולשים שמגיעים כדי להרחיב את ההיכרות שלהם עם המותג, יזהו אותו עוד לפני שיפגשו את התכנים השונים.
לסיכום
למרות שתהליך בניית אתר תדמית הינו תהליך פשוט יותר, תחום בזמן ושפוטנציאל ההסתבכות בו הוא נמוך, חשוב מאוד לתת את הדעת על איכות הבניה של האתר, על שילוב נכון של תמונות באתר התדמית, וכך גם יישור הקו עם העיצוב הכללי של המותג.
שאלות ותשובות
בניית אתר תדמית היא לרוב תהליך קצר יותר מבניה של אתרים מסוגים אחרים, וכללת הקמה של מספר בודד של עמודים, בלי פונקציונליות מורכבת, ועם התאמה לקו העיצובי של המותג.
לרוב, בניה של אתר תדמית תארך מספר בודד של ימים.
בבניה של אתר תדמית יש להקפיד על קו עיצובי איכותי, על שימוש בתמונות איכותיות, ועל שילוב דרכי יצירת קשר אפקטיביות עם הגוף או האדם שעומד מאחורי המותג.
בניה של אתר תדמית באופן עצמאי היא אפשרית, אך לא מאוד מומלצת. מאחר שאתר תדמית הוא, בסופו של יום, הפנים של בית העסק או האדם, כדאי לייחד שיבה ולהעניק לאיש מקצוע לייצר עבורכם פתרון איכותי.