מה זה אופטימיזציה?
את המונח אופטימיזציה אנחנו מכירים מתחומים רבים ולא רק מתחום השיווק הדיגיטלי. המטרה של אופטימיזציה היא לשפר את התוצאות (על רגל אחת כמובן) לפי הנתונים הקיימים, לכן אופטימיזציה לאתר הפכה להיות אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בהיבט השיווק. במאמר הבא ניגע לעומק במה זה אופטימיזציה ולמה היא כל כך חשובה?
לפני הכול, בואו נדבר על אופטימיזציה
מה זה אופטימיזציה? אם להית מדויקים, אופטימיזציה זה תחום שלקוח ממתמטיקה ומשתלב בתחומים רבים. כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי בהקשר של אופטימיזציה, אנחנו בעצם מדברים על אתרים. ברוב המקרים זה יתייחס לעולם ה-SEO שהמשמעות שלו היא Search Engine optimization.
אופטימיזציה לאתר בעצם עוזרת לאתר לשפר את הדירוג שלו וכך, הוא יוכל להופיע במיקומים יותר גבוהים בחיפושים רלוונטיים, לפי מילות מפתח שנבחרו מראש. חשוב לזכור שאופטימיזציה זה לא תהליך של זבנג וגמרו. תהליך אופטימיזציה לוקח זמן וצריך להיות סבלניים על מנת להגיע לתוצאות שאתם רוצים.
למה אופטימיזציה חשובה?
אופטימיזציה בעצם באה לשפר את התוצאות של האתר שלכם על מנת שתוכלו להגיע ליעדים שהצבתם מבעוד מועד:
-
יותר טראפיק
אם אתם עליתם לאוויר עם אתר, אבל אתם לא דואגים שהוא יקודם (בין אם בצורה אורגנית ובין אם בצורה ממומנת) אז אף אחד לא יוכל להיכנס לאתר שלכם ולהתרשם ממנו, כי הגולשים פשוט לא ידעו שהוא קיים. באמצעות אופטימיזציה, תוכלו לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש, לשאילתות רלוונטיות.
אתם מרווחים כאן פעמיים, פעם אחת אתם נותנים מענה לגולש המתעניין במוצר או שירות שאתם מציעים ופעם נוספת, אתם משפרים את המודעות ואת החשיפה.
-
יותר גולשים שהופכים ללקוחות
בניגוד לשיטות פרסום אחרות, כשאנחנו דואגים לקידום אורגני (SEO) בגוגל, אנחנו בעצם דואגים לחשיפה בפני קהל הרבה יותר “חם”. מה הכוונה? תחשבו שאם אתם מפרסמים משהו באינסטגרם. מי שנכנס לאינסטגרם לא מחפש מה שאתם מציעים לו, אלא מעוניינים להתעדכן ולצרוך תכנים.
אתם במקרה הזה מנסים להתחרות על תשומת הלב של הגולש עם עוד מפרסמים רבים. לעומת זאת, כאשר אתם עושים אופטימיזציה לאתר בגוגל, אתם בעצם משפרים את המיקום שלו בתוצאות חיפוש לשאילתות שנעשו ע”י גולש המעוניין במה שאתם מציעים. המשמעות היא שיש הרבה יותר סיכוי להפוך את הגולש ללקוח.
-
יותר הכנסות
מה בסופו של דבר בעל עסק רוצה? יותר הכנסות. מטרתה של אופטימיזציה במנועי חיפוש היא בסופו של דבר להגדיל את ההכנסות של העסק ולשפר את התוצאות.
סיכום
אז במאמר דיברנו על אופטימיזציה שהיא בעצם תת תחום בתוך מתמטיקה ואנחנו מכירים אותה מתחומים רבים ולא רק מתחום השיווק. במסגרת המאמר דיברנו על אופטימיזציה במנועי חיפוש ועל החשיבות שלהם לעסק שלכם: יותר טראפיק, יותר גולשים שהופכים ללקוחות ובגדול – יותר הכנסות.
שאלות תשובות
אופטימיזציה היא תת תחום במתטיקה ונוגעת בתחומים רבים. כאשר אנחנו מדברים על תחום השיווק הדיגיטלי, אנחנו ברוב המקרים נתייחס לאופטימיזציה של אתר במנועי חיפוש , או בשמו האחר SEO, Search Engine Optimization.
המטרה של אופטימיזציה היא לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש. הפעולה הזאת בעצם תורמת להגדל הכניסות לאתר, יותר גולשים שהופכים ללקוחות ובמילים אחרות יותר הכנסות.
כל מי שיש לו אתר ומעוניין להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, לפי מילות מפתח רלוונטיות שעלו בתוצאות מחקר מילות מפתח.
אין תשובה חד משמעית לכך. להשתמש במומחה SEO זה ברוב המקרים לפי ריטיינר חודשי. המחיר של הריטיינר יכול להשתנות בהתאם לניסיון שיש לאותו מומחה, בהתאם לתחום בו אתם פועלים – אם התחום תחרותי לדוגמא תצטרכו יותר שעות SEO וכמובן, לפי גודל האתר שלכם – ככל שיש יותר דפים פנימיים באתר ככה זמני העבודה מבחינת SEO יהיו גבוהים יותר.