מה זה קידום ממומן

זמן קריאה: 2 דקות

קידום ממומן הוא כלי סופר חשוב ומשמעותי בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי ולעיתים יש לו חשיבות מכרעת על ההצלחה של האתר שלכם ועל התוצאות העסקיות. מה זה קידום ממומן ואיך עושים אותו נכון? כל מה שצריך לדעת בכתבה שלפניכם.

 

קידום ממומן

עולם השיווק הדיגיטלי בגדול מתחלק לשני חלקים עיקריים:

  1. החלק האורגני

כל פעולות השיווק שאנחנו עושים בעצם ללא השקעה כספית לקמפיין. שימו לב, גם בחלק האורגני ברוב המקרים תהיה הוצאה, בעיקר תשלום עבור בעלי מקצוע כמו לדוגמא: מומחה SEO, מנהל עמודי סושיאל מעצבת גרפית, קופירייטר וכד’. כמו שתוכלו לנהל את זה גם בעצמכם, אבל סביר להניח שיהיה לכם מאתגר גם לנהל את העסק, גם להעניק שירות וגם להתעסק בניהול של האורגני.

  1. החלק הממומן

כשאנחנו מתייחסים לקמפיינים ממומנים, אנחנו מתחייסים נטו לתשלום על כל פעולה שביצע הגולש, זה יכול להיות הקלקה על מנת להגיע לאתר, השארת טופס ליד, ביצוע רכישה ועוד. כשאנחנו מדברים על החלק הממומן, אנחנו מתייחסים נטו לתשלום עבור הקמפיינים, אבל לרוב צריך גם מנהל קמפיינים שלוקח או סכום גלובלי על ניהול חודשי, או לחלופין % מסויים מההשקעה בקמפיין.

פלטפורמות המאפשרות קידום ממומן

בסופו של דבר, הפלטפורמות השונות לרוב, מרוויחות את כספן באמצעות מפרסמים שונים. כך לדוגמא פייסבוק אמנם פלטפורמה חינמית, אבל ברור לכולם שמדובר על עסק שמגלגל הרבה מאוד כסף וכל זה מפרסום. במילים אחרות, בכל פלטפורמה תוכלו לעשות קמפיינים ממומנים שונים: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טאבולה, אאוטבריין וכד’.

 

מתי מומלץ להשתמש בקידום ממומן?

ההבדל העיקרי בין קידום אורגני לקידום ממומן זה הזמן שלוקח על מנת להגיע לתוצאות. תחשבו על זה ככה, קידום ממומן בעצם מאפשר לכם לחשוף את העסק שלכם ליותר אנשים, לבחור קהלי יעד ספציפיים בהם תרצו להתמקד, לקדם מסרים שחשוב לכם לקדם ולהגיע להמון קהל חדש.

קידום ממומן בעצם נותן מענה “מיידי” לטראפיק לאתר שלכם ובקמפיין אחד תוכלו כבר לראות תוצאות, דבר שאי אפשר להגיד על פעולות אורגנית (שנמדדות בעיקר לאורך זמן)

 

קידום ממומן מתאים לכל סוגי העסקים והתחומים

בגדול, לכל סוגי העסקים, אבל בעיקר לתחומים שיש בהם הרבה מתחרים, כמו לדוגמא אופנה. אופנה הוא תחום שגם יש בו המון מתחרים וגם מתאים לפנייה לקהל הרחב ולכן, במקרים כאלו מומלץ מאוד להשתמש בקידום ממומן, אחרת אתם פשוט לא במשחק.

אין תקציב כלשהו מומלץ, בעיקר כי כל מקרה לגופו. כדאי ומומלץ להתייעץ עם מנהל קמפיינים על הנושא.

 

סיכום

במאמר, דיברנו על ההגדרה של קידום ממומן וביצענו השוואה בין קידום ממומן לקידום אורגני. לאחר מכן, סקרנו את כל הפלטפורמות המאפשרות קידום ממומן וכמו כן, ציינו באילו מקרים כדאי להיעזר בקיום ממומן.

שאלות תשובות

קידום ממומן זה בעצם כל פעולה של הגולש, עליה אנו משלמים על מנת להגיע למטרות העסקיות. לדוגמא, אם אנחנו מעוניינים להגדיל את הטראפיק לאתר ונקים קמפיין הקלקות, אנחנו בעצם נשלם על כל הקלקה של גולש ששהה באתר שלנו.

היתרון של קידום ממומן הוא שאפשר להגיע בצורה מאוד קלה למיקומים גבוהים בחיפושים

נשתמש בקידום ממומן במקרים בהם אנחנו רוצים לראות תוצאות מיידות לפי היעדים העסקיים שהצבנו. חברות ועסקים רבים כל הזמן “באויר” עם קמפיינים ממומנים והתוצאות העסקיות נגזרות מההשקעה הכספית שלנו. כלומר, אם נשקיע 2,000 ₪ נצפה לקבל X ₪ להחזיר את ההשקעה.

קשה מאוד לנקוב בסכום ככה סתם, קידום ממומן משתנה בהתאם לסוג העסק שלכם, התחרות והביקוש. ככל שיש יותר תחרות ויותר ביקוש, ככה העלויות שלכם יהיו גבוהות יותר.

קידום ממומן מתאים לכל סוגי העסקים, לא משנה אם אתם מציעים שירות או מוצר. מומלץ להשתמש בקידום ממומן בעיקר אם אתם נמצאים בשוק רווי מתחרים.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אודות הכותב/ת:

אולי יעניין אותך גם

קידום בגוגל אדוורדס

גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם הוא אחד מהפלטפורמות החשובות ביותר לבעלי עסקים ומפרסמים. לגוגל יש ייחודיות פרסומית שאין כמעט לאף פלטפורמה וקידום באמצעות גוגל

קרא עוד »
קידום ממומן PPC

אם אתם בעלי עסק ובטח אם אתם בעלי אתר, ככל הנראה יצא לכם לשמוע על קידום ממומן או בשמו הפופולרי יותר PPC. במאמר הבא נדבר

קרא עוד »
ניהול קמפיין ממומן

קמפיינים ממומנים בעשור האחרון הפכו להיות מנוע צמיחה של עסקים רבים. באמצעות קמפיין ממומן אפשר להגדיל את כמות הכניסות לאתר וכתוצאה מכך להגדיל את מעגל

קרא עוד »
פרסום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל, הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר לקידום האתר שלכם ולא סתם, יש לכך סיבות רבות והסברים רבים. במאמר הבא נדבר על פרסום ממומן

קרא עוד »
קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן הפך לחלק מרכזי בתמהיל שיווק כמעט בכל בית עסק ולא סתם, לקידום אתרים ממומן יש יתרונות רבים ובעלי עסקים רבים הבינו שמדובר

קרא עוד »
אני רוצה לקדם את העסק שלי
לקביעת פגישה עם יועץ שיווקי מטעם דיגיטיים משרד פרסום דיגיטלי

יש למלא את פרטיכם ופרטי העסק ונחזור בהקדם האפשרי לתיאום פגישה עם יועץ שיווקי