צריך לשים את הדברים על השולחן: כמשתמשים קבועים בשירותים שונים המסופקים באמצעות רשת האינטרנט, רובנו הפכנו להיות עיוורים לפרסומות. לא מעט ממשתמשי מנועי החיפוש למינהם מדווחים, כי הם באופן אוטומטי מדלגים מעל התוצאות הממומנות ונפנים אל התוצאות האורגניות, כלומר, התוצאות הטבעיות המוצגות בדפי תוצאות החיפוש. זאת הסיבה, שמבין כלל ערוצי השיווק הדיגיטלי שזמינים היום לכל עסק, ערוץ הקידום האורגני במנועי החיפוש, נחשב לאחד הערוצים האפקטיביים ביותר. כל בית עסק היה מעוניין שקהל היעד שלו ימצא אותו באופן טבעי בדפי תוצאות החיפוש, כאשר הוא מבצע חיפושים כלליים או נישתיים, אשר מענה איכותי שלהם יכול להתקבל באתר בית העסק.
השקעה בקידום אורגני של האתר הינה השקעה שיש לבצע רק לאחר מחשבה מעמיקה. תהליך קידום אורגני איכותי כולל בתוכו, לצד התמורות, גם לא מעט אתגרים. כדי להבין האם תהליך קידום אורגני יוכל להתאים לכם כבית עסק, ננסה להציג כמה מן האתגרים לצד התמורות האלו.
אתגרים בפעילות קידום אורגני
חשוב יהיה להבין, שפעילות של קידום אורגני אינה מתאימה לכל עסק. ראשית, משום שפעילות קידום אורגני היא פעילות מתמשכת וייתכן שיעבור זמן רב עד שבית העסק יראה תוצאות מעשיות להשקעה שהוא מבצע. שנית, בתהליך קידום אורגני לא ניתן להבטיח דבר. זאת מאחר שאין לבית העסק שליטה על שינויים באלגוריתם החיפוש של מנועי החיפוש, על פעילות המתחרים ועל הרגלי הצריכה של המשתמשים השונים במנועי החיפוש. בנוסף, תהליך קידום אורגני מצריך השקעה לכל רוחב האתר, דבר שעלול לצרוך מבית העסק משאבים רבים.
תמורות שיכול בית העסק לקבל מקידום אורגני של האתר
למרות האתגרים הרבים בתהליך של קידום אורגני, לא מעט עסקים בוחרים בערוץ השיווק הזה כערוץ המרכזי עליו נשענת האסטרטגיה השיווקית שלהם. יש לכך לא מעט סיבות. ראשית, קידום אורגני מייצר אל בית העסק תנועה של גולשים שנחשבים איכותיים יותר. אלו גולשים שמביעים אמון במותג, סומכים על הסינונים הקפדניים של מנוע החיפוש, קל הרבה יותר להמיר אותם, ואף למכור להם בסכומים גבוהים ביחס לגולשים שמגיעים מערוצים אחרים. בנוסף, בתהליך קידום אורגני לא נדרש בית העסק לשלם עבור כל הקלקה של גולש על תוצאת החיפוש, מה שיכול לסייע לבית העסק במקרה של לחיצות חוזרות, שמאפיינות התעניינות במוצרים יקרים, או קליקים של מתחרים וסקרנים.
קידום אורגני הוא דרך מצוינת להציג את האתר, המוצר או השירות שלך בפני לקוחות פוטנציאליים מבלי לבזבז כסף על מודעות. זה יכול לעזור לך לבנות מודעות ואמון למותג לאורך זמן תוך כדי הפקת לידים מתאימים יותר לעסק שלך. תהליך קידום האורגני כולל בין השאר מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן ובניית קישורים ומאמרי יחסי ציבור כדי להגביר את הדירוג במנועי החיפוש.
לסיכום
תהליך קידום אורגני הוא תהליך שיכול לייצר ערך מוסף גבוה לבית העסק, תוך שהוא מגביר את האמון שרוחשים הגולשים אל המותג שעומד מאחורי האתר, מסייע בשיפור שיעורי ההמרה, ומשפר את הסמכות של האתר בנישה שבה הוא פועל. מנגד, תהליך קידום אורגני הוא תהליך ממושך שדורש זמן, סבלנות והשקעה לא מבוטלת של משאבים, לא ניתן להבטיח בו תוצאות מראש, הן בשל השינויים במנגנוני הדירוג של מנועי החיפוש, הן בשל פעילות המתחרים והן בשל הרגלי הצריכה המשתנים של המשתמשים.
שאלות ותשובות
תהליך קידום אורגני הוא כינוי לאוסף המאמצים וההשקעה שמבצע בית עסק, על מנת לשפר את הדירוגים של עמודי האתר שלו עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים, בדפי תוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש. קידום אורגני משפר את הסמכות של בית העסק בנישה שבה הוא פועל, ובשל כך מסייע בהזרמת קהל יעד בשל, שנותן אמון במותג, כזה שניתן להמיר בקלות רבה יותר לקהל יעד משלם, ואף כזה שניתן להגדיל את ערך הקניה שהוא מבצע. תהליך קידום אורגני הינו תהליך מתמשך שדורש השקעת משאבים מצד בית העסק המקדם לאורך תקופה ארוכה. זהו תהליך שלא ניתן להבטיח בו מראש תוצאות, והוא משתנה בכל פעם שמנועי החיפוש מעדכנים את מנגנון החיפוש שלהם. התשובה היא שלילית. ישנם עסקים שתהליך קידום אורגני, על כלל האתגרים שבו, אינו מתאים להם. לפני יציאה לתהליך קידום אורגני לאתר, יש לבצע חשיבה מעמיקה.