חנויות אינטרנטיות הפכו להיות פופולריות מאוד בשנים האחרונות, הן בגלל הרגלי הצריכה הדינמיים של משתמשי הקצה, והן בשל הסיכונים המופחתים שהן מציעות לבעלי עסקים. כמו כן, היכולת להגיע אל קהלי יעד באזורים גיאוגרפיים מרוחקים, היכולת להתאים את השיווק לקהל היעד הרלוונטי, והיכולת להימנע מסיכונים פיזיים שונים כמו שריפה, שיטפון, חסימות צירים, רעידת אדמה ועוד – כל אלו עודדו מאוד בעלי עסקים בשנים האחרונות לפתוח חנויות אינטרנטיות.
כשאלו הם פני הדברים, אחת השאלות המרכזיות שנשאלות היא כיצד מבצעים קידום אתר חנות. מהן אותן פעולות שתעזורנה לכם להבליט אתר חנות בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים? כמו מרבית התשובות בעולם השיווק הדיגיטלי, גם התשובה לשאלה כיצד מקדמים אתר חנות, מורכבת מכמה וכמה נדבכים. לכן מומלץ לעבור קורס קידום אתרים פרקטי שמלמד גם איך לקדם אתר חנות.
ביצוע אופטימיזציה של הטקסט באתר
פעולה ראשונה שתירצו לבצע בעת קידום אתר חנות היא לבצע אופטימיזציה לעמודי המוצרים השונים ולעמודי הקטגוריות בחנות הקפדה על תיאורי מוצר ייחודיים, שימוש נכון בתגיות מטא, קריאה נכונה לפעולה, ושילוב מילות מפתח נפוצות שמשמשות גולשים כשהם מבצעים חיפוש אחר מוצרים יכולים בהחלט לתרום למשימת קידום אתר החנות.
ביצוע אופטימיזציה למבנה האתר
מבנה אתר חנות נכון הוא קריטי להצלחת הקידום של החנות. בראש ובראשונה, צריכה היררכיה נכונה באתר חנות לשרת את הגולש. היא צריכה לאפשר לגולש לנווט בין מוצרים שונים בקלות, למצוא את אשר הוא מחפש בזמן קצר מאוד, וגם לאפשר הוספה של מוצרים חדשים או קטגוריות מוצרים חדשים בקלות ובפשטות. כמו כן, מבנה נכון לאתר מסייע למנועי החיפוש להכיר טוב יותר את האתר, להבין אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות, וכן להבן אילו עמודי קטגוריות מתאימים יותר לחיפוש ספציפי של הגולש.
שיפור מהירות הטעינה של עמודי אתר החנות
אין יותר מקום למחלוקת בעניין הזה: מנועי החיפוש השונים לוקחים את מהירות הטעינה של עמודי האתר ואת חווית הגלישה של משתמשי האתר ברצינות יתרה וכחלק ממכלול הפקטורים למיקום האתר בדפי תוצאות החיפוש. מעוניינים לקדם אתר חנות? לא תוכלו להתחמק מביצוע אופטימיזציה למהירות הטעינה של עמודי האתר.
התאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל
נשים את הדברים על השולחן. גם כאשר מדובר באתרי מסחר, מרבית השימוש בהם מתבצע באמצעות מכשירי מובייל, גם אם רק כדי לברר על מחירי מוצרים או לקבל מידע אודות מוצרים וחוות דעת של גולשים עליהם. כדאי גם לזכור שמנועי החיפוש עושים שימוש במרבית המקרים בגרסת המובייל של האתר לצורך אינדוקס האתר, ומכאן החשיבות הגדולה שיש להתאמת האתר לתצוגה ושימוש נוח במכשירים ניידים שונים.
לסיכום
קידום אתר חנות הוא תחום מומחיות שחשוב להשקיע בו זמן ומשאבים כדי לייצר ממנו פקט איכותי. בפרט, בעת קידום אתר חנות, יש לשים לב היטב לאיכות הטקסטים המוטמעים באתר, למבנה היררכי נכון שישרת את הגולש בצורה אופטימלית באתר, למהירות הטעינה של עמודי האתר השונים, ולהתאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל.
שאלות ותשובות
קידום אתר חנות במנועי החיפוש מאפשר לבית העסק שמפעיל את החנות הוירטואלית להגיע אל קהלי יעד איכותיים יותר, בשלים יותר לבצע עסקה, ובזמן שהם מחפשים את השירותים של בית העסק.
יש מאות רבות של פעולות שניתן לבצע כדי לסייע בקידום אתר חנות, אולם החשובות שבהן הן בניית היררכיה נכונה לאתר, השקעה בטקסט ובתוכן של האתר, התאמת האתר לשימוש במכשירים ניידים, ושיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר.
מרבית הצרכנים עושים שימוש במכשיר מובייל כדי לגלוש באתר החנות, גם אם בצורה מקדמית, לפני ההחלטה על ביצוע רכישה שתתבצע ממחשב נייד או נייח.
ברוב המוחלט של המקרים, קידום אתר חנות יתבצע בסביבת תחרות מאתגרת, ולכן מומלץ להעזר בשירותיו של איש מקצוע על מנת לבצע פעולה זאת.