קידום בגוגל אדוורדס

זמן קריאה: 2 דקות

גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם הוא אחד מהפלטפורמות החשובות ביותר לבעלי עסקים ומפרסמים. לגוגל יש ייחודיות פרסומית שאין כמעט לאף פלטפורמה וקידום באמצעות גוגל אדוורדס (Google AdWords) הוא בהחלט אחד הכלים המשפיעים ביותר על התוצאות העסקיות. אז מה הייחודיות של גוגל, מה זה בכלל גוגל אדוורדס ואיך כל זה מתקשר לתוכנית שיווק?

 

הייחוד של גוגל

כשאנחנו מתסכלים על פלטפורמה פרסומית כמו גוגל, אפשר להבחין בשוני גדול מבחינת כוונת הלקוח. בגוגל הלקוח הוא אקטיבי ובבצע חיפוש יזום, זאת בניגוד להמון פלטפורמות פרסומיות שונות הקיימות ברשת, כמו לדוגמא רשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכד’, או לחלופין פרסום באתרים באמצעות באנרים, או אפילו כתבות תוכן בטאבולה ואאוטבריין.

תחשבו על זה רגע, כמה כוח יש בפרסום מהסוג הזה. במקום לנסות לפתות את הלקוח ולהסביר לו למה הוא צריך את המוצר הזה, או את השירות הזה, אתם יכולים לקבל אותו לאחר כלל הבירורים, מוכן לרכישה.

 

האלגוריתם של גוגל אדוורדס והפרסום בגוגל

קידום בגוגל אדוורדס בשפה המקצועית נקרא גם קידום אתרים ממומן, או לחילופין PPC (Price Pair Click) והכלי הזה בעצם מציע לכם להגיע למקומות ראשונים בגוגל, ללא עבודת SEO מתמשכת ומאמצי קידום אורגני.

איך זה עובד בעצם? כל האלגוריתם של גוגל, לא משנה אם אורגני או ממומן, מבוסס על מילות מפתח. מילות המפתח הללו הן בעצם הבסיס של קידום בגוגל אדוורדס. בדיוק בגלל זה, כאשר אתם פונים למקדם אתרים, השלב הראשון בכל העבודה זה חקר מילות מפתח. בחקר מילות המפתח בעצם תגלו מה המילים המחופשות ביותר בתחום שלכם ועל אילו מילים כדאי לכם לרכז את המאצים הפרסומיים שלכם.

לאחר שעשיתם מחקר מילות מפתח ובחרתם להתמקד בכמה מילים מרכזיות, השלב הבא הוא לבנות בעצם מודעות פרסומיות. בבניית המודעות של גוגל תצטרכו לבחור 3 סוגי כותרות ו-3 סגנונות של טקסט לגוף המודעה וגוגל כל פעם יציע לגולש שילובים שונים, עד שהוא יבין מה עובד הכי טוב.

היתרון בגוגל הוא שמדובר במערכת פרוגרמטית, כלומר, לומדת תוך כדי תנועה את הקהל ואת התוצאות של הקמפיינים וככה מבצעת אופטימיזציה והתאמות ללא מגע יד אדם.

החלק של גוגל במשפך השיווקי

אז כל איש שיווק יודע שלכל כלי יש משמעות אחרת במשפך השיווקי. גוגל יכול להיות בכולם, בעיקר אם אתם מכוונים לפרסום לפי כוונת משתמש. לפי כוונת המשתמש תוכלו להבין באיזה חלק הוא נמצא במשפך השיווקי ותוכלו להבין איך להניע אותו לרכישת המוצר או השירות.

 

סיכום

אין ספק שפרסום בגוגל אדוורדס הוא אחד מסוגי הפרסום הפופולריים לכל סוגי העסקים, מדובר על כלי ייחודי, משום שהלקוח הרבה יותר אקטיבי בחיפושים של גוגל, מאשרת בפלטפורמות אחרות שניתן לפרסם בהן.

 

שאלות ותשובות

קידום בגוגל אדוורדס זה בעצם קידום אתרים ממומן, או PPC. באמצעות הכלי הזה ניתן להגיע למיקומים גבוהים בגוגל ללא צורך ב-SEO.

אין לכך תשובה חד משמעית, עלויות הפרסום משתנות כל הזמן בהתאם להיצע, לביקוש לכמות המתחרים שיש בשוק ועוד. מה שכן, ניתן כמובן להחליט על תקציב חודשי ולהגביל את החשבון רק לתקציב ספציפי.

כמו בקידום אתרים אורגני, גם כאן הבסיס הוא מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם. לאחר מחקר מילות מפתח, תתבקשו לכתוב 3 סוגים של כותרות ו-3 סוגים של טקסטים לגוף המודעה. גוגל תציע לגולשים כל עם כותרת שונה עם טקסט שונה, עד שהמערכת תזהה מה עובד הכי טוב.

קידום בגוגל אדוורדס יכול ליהות בחלקים שונים של המשפך, גם בתחילת המשפך וגם קצירת ביקושים בסופו. חשוב לשים לב לכוונת המשתמש ולהתאים את מילות המפתח למודעה שתוצג לגולש כדאי לתת את המענה הטוב ביותר עבורו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אודות הכותב/ת:

אולי יעניין אותך גם

קידום ממומן PPC

אם אתם בעלי עסק ובטח אם אתם בעלי אתר, ככל הנראה יצא לכם לשמוע על קידום ממומן או בשמו הפופולרי יותר PPC. במאמר הבא נדבר

קרא עוד »
ניהול קמפיין ממומן

קמפיינים ממומנים בעשור האחרון הפכו להיות מנוע צמיחה של עסקים רבים. באמצעות קמפיין ממומן אפשר להגדיל את כמות הכניסות לאתר וכתוצאה מכך להגדיל את מעגל

קרא עוד »
מה זה קידום ממומן

קידום ממומן הוא כלי סופר חשוב ומשמעותי בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי ולעיתים יש לו חשיבות מכרעת על ההצלחה של האתר שלכם ועל התוצאות העסקיות.

קרא עוד »
פרסום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל, הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר לקידום האתר שלכם ולא סתם, יש לכך סיבות רבות והסברים רבים. במאמר הבא נדבר על פרסום ממומן

קרא עוד »
קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן הפך לחלק מרכזי בתמהיל שיווק כמעט בכל בית עסק ולא סתם, לקידום אתרים ממומן יש יתרונות רבים ובעלי עסקים רבים הבינו שמדובר

קרא עוד »
אני רוצה לקדם את העסק שלי
לקביעת פגישה עם יועץ שיווקי מטעם דיגיטיים משרד פרסום דיגיטלי

יש למלא את פרטיכם ופרטי העסק ונחזור בהקדם האפשרי לתיאום פגישה עם יועץ שיווקי