אם אתם בעלי עסק ובטח אם אתם בעלי אתר, ככל הנראה יצא לכם לשמוע על קידום ממומן או בשמו הפופולרי יותר PPC. במאמר הבא נדבר על עולם ה-PPC, איך זה עובד ולמי כדאי להשתמש בזה.
PPC
PPC זה ראשי תיבות של price pair click והמונח הזה שנתבע בתחילתו של עולם הדיגיטל מתייחס בעצם לעלות עבור כל הקלקה של גולש על הבאנר או המודעה הפרסומית. המונח PPC אומנם התחיל ממנוע החיפוש גוגל, שאיפשר לבצע קידום ממומן לראשונה בעולם האינטרנט, אך בהמשך גם חלש לעולמות הרשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית באופן כללי.
כשאנחנו מדברים על PPC, אנחנו בעצם מדברים על קידום ממומן בדיגיטל, שכן עולם הדיגיטל מתחלק ל-2 קידום אורגני וקידום ממומן.
איך עובד תחום ה-PPC
אם בעבר מפרסמים היו צריכים להעלות פרסומת לקהל מאוד גנרי ולנסות לקלוע לפי התוכנית המשודרת באותן שעות, או הכתבה לידה תתפרסם המודעה, אז הדיגיטל מאפשר לנו לבחור את הקהל בצורה ממוקדת ביותר, לרבות מגדר, גיל, תחומי עניין, דמוגרפיה ועוד. ולא רק, היתרון הגדול בפרסום בדיגיטל, הוא שמשלמים לפי תוצאה. כלומר, אפשר לבחור קמפיין שהתשלום יהיה לפי הקלקה, לפי רכישה, לפי השארת טופס ליד או אפילו ביצוע שיחת טלפון. קידום ממומן בגוגל לדוגמא, גם מתבסס על המטרה אותה תבחרו, אבל גם מאפשר לכם לבחור מילות חיפוש רלוונטיות, בהן תרצו להופיע במיקומים גבוהים בחיפושים.
לכל מילת מפתח יש בעצם עלות משוערת, כאשר אתם מתחרים מול עסקים אחרים על מילות המפתח האלו. על כל מילה יש כמו “מכרז” בו כל אחד מציע את ההצעה שלו, מי שהציע את הסכום הגבוה ביותר עבור המילה ינצח ויופיע במיקומים גבוהים בחיפושים (בהתאם להגדרות קמפיין האחרות כמו מיקום, גיל או מגדר).
למי כדאי לעשות PPC וכמה זה אמור לעלות?
ההמלצה שלי היא לתת תקציב חודשי עבור PPC לעסק שלכם, להגיע לתוצאות טובות ו-ROI חיובי כללי ואז להגדיל את התקציבים. באופן הזה תוכלו להתקדם עקב לצד אגודל, עד שתגיעו למטרות העסקיות אליהן אתם מכוונים.
מבחינת ההשקעה הכספית המומלצת, אי אפשר באמת לתת הערכה כלשהי מבלי להבין את אופי העסק, השוק בו הוא פועל והתחרות. לכל פרמטר כזה יש משמעות אדירה והשפעה על העלויות הכלליות המומלצות. בסופו של דבר, אם יש לכם תקציב של כ-200 ₪ בחודש, לא בטוח שקידום ממומן בגוגל תהיה התשובה עבורכם.
סיכום
אז על מה דיברנו? התחלנו קודם כל מלהגדיר מה זה PPC בכלל ומאיפה מגיע המונח. בהמשך המאמר דיברנו על השוני האדיר בין עולם הפרסום והשיווק של פעם, לעומת עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי של היום. בנוסך לכך, הסברתי את האופן שבו עובד PPC, איך האלגוריתם פועל בעצם וגם, איך כדאי לפעול בתחילת הדרך.
שאלות תשובות
ניהול קמפיין ממומן הוא תחום עיסוק לכל דבר, לכן, אם רוצים לראות תוצאות צריך להבין בזה לעומק. כדי לנהל קמפיינים צריך הבנה טכנית והבנה בניהול מערכות, לצד יכולת אנליטית ויכולת לנתח דוחות ונתונים ולהוציא מהם תובנות פרקטיות.
היתרון של קידום ממומן הוא שאפשר להגיע בצורה מאוד קלה למיקומים גבוהים בחיפושים
זה מאוד תלוי כמה זמן פנוי יש לכם וכמה כסף זה יחסוך לכם. בסופו של דבר אסור לכם לשכוח שהמטרה שלכם היא לנהל את העסק. קמפיינים ממומ נים צריכים להביא לכם יותר לקוחות ואם לא תשקיעו בלקוחות שלכם, כל הקידום יהיה לשווא גם ככה.
קודם כל, אל תהיו רק מוטי מחיר. בסופו של דבר, לא מעט פעמים הזול עולה ביוקר ואם לא תצליחו להביא לקוחות מהקמפיינים הממומנים אז לא עשיתם כלום בפרסום. לכן, חשוב מאוד לבדוק את התוצאות שלו בשטח וכמו כן, לבקש לדבר עם לקוחותיו ולקבל המלצה.