ככל שהדברים נוגעים לקניות ברשת, אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני, הפכה לשם דבר. אחת הסיבות לכך שאמזון היא הבחירה הראשונה של לא מעט גולשים בעולם, היא העובדה שלצד ערוצי השיווק הדיגיטליים המסורתיים, אמזון מפעילה גם תוכנית שיווק שותפים. בצורה כזאת, נעזרת אמזון בכוח ההפצה של בלוגרים, מובילי דעה, בעלי נכסים דיגיטליים, יוטיוברים, מנהלי סושיאל ועוד, כדי להפיץ את המוצרים שלה בצורה אפקטיבית וממוקדת לקהלי יעד שונים ברחבי העולם.
אז מהי תוכנית שיווק השותפים של אמזון, מה צריך לעשות כדי להרשם אליה, ומאילו יתרונות תוכלו ליהנות אם תבחרו להצטרף אליה?
הרשמה לתוכנית שיווק השותפים של אמזון
אמזון מציעה תהליך קצר ופשוט של רישום לתוכנית שיווק השותפים שלה. בתום תהליך האונבורדינג שבו תידרשו למלא פרטים אישיים, תקבלו גישה לממשק שיאפשר לכם לחולל קישורים לשיווק מוצרים שונים. באמצעות הממשק תוכלו לייצר את הקישורים האלו במגוון רחב של צורות, למשל בבאנרים אותם תוכלו לפרסם בבלוג אישי שאתם מנהלים.
למה כדאי להצטרף לתוכנית שיווק השותפים של אמזון?
תוכנית שיווק השותפים של אמזון היא אחת התוכניות האטרקטיביות למי שמעוניין להגדיל את ההכנסה הפנויה למשק הבית. הסיבה לכך, היא שבאמזון קיימים אינספור מוצרים שאותם תוכלו לבחור ולשווק, כמובן, לפי תחומי ההתמחות שלכם, היכולת שלכם להגיע אל קהל יעד רלוונטי בנישה, לייצר עבורו ערך מוסף, לבנות קהילה בנישה, ולבצע מונטיזציה של הנכסים הדיגיטליים שלכם לייצור הכנסה.
עוד סיבה שבגללה כדאי לשקול להצטרף לתוכנית שיווק השותפים של אמזון היא שמדובר בחברת ענק, מותג מוביל בתחומו, שניתן לבטוח בו. אמזון מתנהלת בשקיפות מלאה מול המשווקים שמצטרפים אל תוכנית שיווק השותפים שלה, ומפרסמת את שיעורי העמלות השונים מהם יכולים ליהנות המשווקים ממכירה של מוצרים בכל נישה ונישה.
באילו ערוצים אפשר לשווק את מוצרי אמזון?
מרגע שיש לכם קישור אפילייאט למוצר שאתם מעוניינים לשווק, אתם רשאים לעשות בו שימוש בנכסים דיגיטליים שבהם אתם יכולים לפרסם תכנים. זה יכול להיות בלוג מקצועי שפתחתם ובניתם סביבו קהילה, ערוץ יוטיוב שמושך אליו צופים בצורה אורגנית או ממומנת, קבוצת פייסבוק או דף פייסבוק עסקי, שיווק באמצעות מייל לרשימת דיוור, כמובן, בהתאם לכללי הספאם ובהלימה לחוק, ולמעשה, בכל מקום שבו אתם מקבלים חשיפה דיגיטלית אל קהל יעד ממוקד שמביע עניין במוצרים בנישה שבה אתם משווקים. כמו כן, אם תקפידו על הכללים שמכתיבה אמזון בנושא, תוכלו לקדם את ההפניות אל הקישורים המוטמעים בנכסים הדיגיטליים שלכם, באמצעות פרסום ממומן, ברשתות החברתיות, בגוגל ובאפיקי פרסום נוספים.
לסיכום
עם מבחר עצום של מוצרים בנישות רבות ומגוונות, מותג חזק שעומד מאחורי מתן השירות ללקוחות בקצה, תוכנית שיווק שותפים הוגנת ושקופה, שמציעה שיעורי עמלות שונים לנישות מוצרים שונות, תוכלו להגדיל את ההכנסה הפנויה למשק הבית שלכם, וזאת לאחר הצטרפות אל תוכנית שיווק השותפים של אמזון.
שאלות ותשובות
היתרונות למשווקים המצטרפים לתוכנית שיווק השותפים של אמזון הם רבים: אמזון מציעה אינספור מוצרים אותם ניתן לשווק לקהלי יעד שונים, נחשבת למותג אמין ובעל שם בעולם, והיא מפעילה מדיניות של שקיפות ומפרטת את העמלות השונות המשולמות למשווקים בכל נישה ונישה.
את מוצרי אמזון תוכלו לשווק במגוון נכסים דיגיטליים שנמצאים בבעלותכם: בלוג אישי, ערוץ יוטיוב, פרופיל ברשת חברתית, קבוצת פייסבוק, ועוד.
ודאי. תוכלו לעקוב אחר ההכנסות שלכם מעמלות המשולמות על הלקוחות המשלמים שהפניתם לבוקינג באמצעות ממשק ייעודי, שיעזור לכם לנתח מה עובד טוב ומה עובד טוב פחות בשיווק שלכם.
בהחלט. אמזון מנגישה כלים טכנולוגיים שמסייעים למשווקים לייצר ולהפיץ קישורי אפיליאייט בדרך נוחה, מעוצבת ואסטטית.