אופטימיזציה

זמן קריאה: 2 דקות

בעבר, כשהיינו רוצים להבין מה תוצאות השיווק שלנו ואיך אפשר להשתפר ולהתפתח, ברוב המקרים היינו נעזרים בתחושות בטן, או מחקרים איכותניים ומנסים להבין מגמות שיפור ושינוי בפרמטרים שהוגדרו מראש. היום, עולם השיווק הדיגיטלי הביא איתו בשורה אדירה בכך שאפשר להבין בזמן אמת איך עובד הקמפיין שהעלינו או המהלך השיווקי שהתחלנו. תהליך השיפור והשינויים נקרא אופטימיזציה.

עולם האופטימיזציה באופן כללי

בגדול, אופטימיזציה זה תת תחום בתוך מתמטיקה והתחום הזה חולש על ענפים רבים, אחד מהם הוא ענף השיווק והמכירות אונליין. כשאנחנו מדברים על אופטימיזציה בהקשר של שיווק דיגיטלי, לרוב נדבר על SEO או בשמות המלא Search Engine Optimization. (אופטימיזציה למנועי חיפוש).

אופטימיזציה למנועי חיפוש זה בעצם ביצוע כל הפעולות הנדרשות (לפי ההנחיות של מנוע החיפוש והידע הקיים בתחום) על מנת לשפר את מיקום האתר שלכם, בחיפושים המבוססים על מילות מפתח שהוגדרו מראש.

 

היתרונות של אופטימיזציה

אז כמו שבטח הבנתם, לגוגל יש כוח עצום כשאנחנו מדברים על הגדלת הידע והמכירות. אבל, כדי שתוכלו ליהנות מכל השפע שיש לגוגל להציע (אני אומר גוגל כי הוא מהווה כ-97% מהחיפושים בישראל) צריך לעבוד בזה ולהגיע למקומות ראשונים בחיפושים. זה נשמע קליל ופשוט, אבל מדובר על מלחמה של ממש, בטח בתחומים עמוסים במתחרים. אז למה זה שווה את ההשקעה?

  1. יותר כניסות לאתר – השקעתם על הקמת אתר, עליתם לאוויר אבל כמעט אין כניסות ☹ בדיוק בשביל זה שווה לעבוד, לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש ולהגיע למיקומים גבוהים כדי להרוויח יותר טראפיק.
  2. יותר מודעות – תחשבו שאתם חוקרים על תחום כלשהו ובכל חיפוש מופיע לכם אותו האתר, אתם תחשבו שמדובר על מעצמת על ואנשי מקצוע מהמובילים בישראל לא? הרי הם גם מצליחים להגיע למקומות גבוהים בגוגל וגם יודעים לתת מענה על כל השאלות שלכם.
  3. יותר מכירות – בשורה התחתונה וזה מה שמעניין כל עסק, יותר מכירות. תחשבו על מצב בו מגיע אליכם גולש שגם מעוניין בשירות או במוצר שלכם וגם נתתם מענה לשאילתת החיפוש שלו, יש לו הרבה יותר סיכוי להפוך ללקוח.

דברים שחשוב לזכור כשעושם אופטימיזציה

עולם האופטימיזציה יכול להיות מבלבל, כדי שלא תלכו לאיבוד אספתי כמה דברים שחשוב לזכור:

  1. השקיעו בתוכן מדהים מבוסס על כוונת המשתמש.
  2. השקיעו בבניית פרופיל קישורים (קישורים חיצוניים המובילים לאתר שלכם)
  3. אופטימיזציה צריכה להיות כל הזמן ולא חד פעמית.
  4. אני לא ממליץ לעשות SEO לבד אם אין לכם ידע וניסיון ולכן ממלץ לקחת איש מקצוע או ללמוד ממומחה SEO.

סיכום

במאמר, דיברנו לעומק על מה זה אופטימיציה ומה המשמעות שלה. אופטימיזציה היא אומנם תת תחום של מתמטיקה אך נוגעת בענפים רבים, בין היתר בשיווק דיגיטלי. בהמשך המאמר דיברתי על היתרונות של ביצוע אופטימיזציה: יותר טראפיק, יותר מודעות, יותר מכירות. ובסוף המאמר נתתי כמה טיפים קטנים ממני😊 שיהיה בהצלחה!

שאלות ותשובות

אופטימיזציה בגדול היא תת תחום בעולם המתמטיקה. כשאנחנו מדברים על אופטימיזציה בהקשר של שיווק דיגיטלי, ברוב המקרים נתייחס לאופטימיזציה של אתר במנועי חיפוש. למרות שבמרוצת הזמן זה הפך לפעולה שעושים לשיפור קמפיינים באופן כללי.

המטרה באופטימיזציה היא לשפר את המיקום של האתר שלכם במנועי החיפוש בהתבסס על מילות מפתח רלווונטיות שהוגדרו מראש במחקר מילות מפתח. מטרת האופטימיזציה היא להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם, להגדיל את המודעות לעסק או המותג שלכם ובשורה התחתונה להגדיל את המכירות.

משום שמדובר על משהו שצריך לעשות באופן שוטף, לרוב SEO יהיה בעלות חודשית קבועה שתגדירו מראש אל מול מומחה ה-SEO שלכם. העלויות יכולות להשתנות בהתאם לידע והנסיון של מומחה ה-SEO, גודל האתר שלכם, מצב התחרות בענף ועוד.

תראו, אפשר ללמוד את תחום ה-SEO, אבל כמו כל תחום צריך שנים של עבודה כדי להפוך למומחים. לכן אני ממליץ להיעזר במומחה.

מה היה לנו בעמוד?

אודות הכותב/ת:

אולי יעניין אותך גם

אופטימיזציית מבנה

אם עוד לא יצא לכם להכיר את המושג “אופטימיזציית מבנה” אז כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה. אופטימיזציית מבנה מאגדת פעולות חשובות ומשמעותיות לקידום האורגני

קרא עוד »
מה זה אופטימיזציה

מה זה אופטימיזציה? את המונח אופטימיזציה אנחנו מכירים מתחומים רבים ולא רק מתחום השיווק הדיגיטלי. המטרה של אופטימיזציה היא לשפר את התוצאות (על רגל אחת

קרא עוד »
אופטימיזציה לאתר

עולם השיווק הדיגיטלי שפרץ לחיינו אי שם בשנים הראשונות של שנוחת ה-2,000, הביא איתו בשורה אדירה, סוף סוף אפשר למדוד באופן מדויק את תוצאות הפעילות

קרא עוד »
אני רוצה לקדם את העסק שלי
לקביעת פגישה עם יועץ שיווקי מטעם דיגיטיים משרד פרסום דיגיטלי

יש למלא את פרטיכם ופרטי העסק ונחזור בהקדם האפשרי לתיאום פגישה עם יועץ שיווקי