קידום אתרים

זמן קריאה: 8 דקות

קידום אתרים הוא שם כולל לאוסף הטכניקות הטכנולוגיות, והמאמצים, הכרוכים בשיפור הדירוגים של עמודי אתר נתון במנועי החיפוש השונים. כאשר מבצעים את תהליך קידום האתרים בצורה נכונה, שקולה וזהירה, הוא עשוי להיות אחד התהליכים שיש לו התרומה הגדולה ביותר לרווחיות של העסק.

לשם מה צריכים עסקים לקדם את האתר שלהם?

העידן המודרני וההתפתחות המואצת של רשת האינטרנט, שינו ללא היכר את הרגלי הצריכה של משתמשי הקצה בשירותים הדיגיטליים השונים. אם פעם אנשים שרצו לאסוף וללקט מידע עשו זאת באמצעות תחקור של מקורות מידע כתובים, פניה אל מכרים, שוטטות פיסית בין חנויות והשוואת מחירים ועוד, הרי שכיום חיפוש פשוט במנועי החיפוש יכול להניב תוצאות עשירות בתוכן שנותנות מענה איכותי לכוונת החיפוש של המשתמש.

כדי להישאר רלוונטיים, ולהגיע אל קהל יעד כמה שיותר גדול, אך ממוקד, נדרשים עסקים להתאים את עצמם למציאות המשתנה. במציאות כזאת, הם חייבים לייצר נוכחות דיגיטלית גם במנועי החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים, הן על מנת להישאר בתודעה של הלקוחות שלהם, והן על מנת להמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות משלמים.

איך מתבצע קידום אתרים הלכה למעשה?

תורת קידום האתרים הינה תורה מורכבת, דינמית, משתנה ומתפתחת כל העת. השינויים התכופים שמבצעים מנועי החיפוש באלגוריתם הדירוג של האתרים השונים, הדרכים המגוונות שבה בוחרים אותם מנועי חיפוש להציג את המענה לגולשים בדפי תוצאות החיפוש, וגם שינוי הדרך שבה גולשים מחפשים אחר מענה לנושאים שונים, כל אלו הופכים את משימת קידום האתר אל מקומות ריאליים במנועי החיפוש למשימה מאתגרת.

ככלל, ניתן לחלק את אינספור הפעולות שיש לבצע כדי לתרום לקידום האתר, למספר עולמות שונים: בניית אסטרטגיית תוכן איכותית, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדרישות מנועי החיפוש, בניית הסמכות של האתר באמצעות אזכורים וקישורים אל המותג, פעילות בערוצים משלימים על מנת לחזק את המותג ברשת, ושיפור של חווית המשתמשים המגיעים אל האתר.

מהם היתרונות לעסק שמייצר תהליך קידום אתרים?

בית עסק שבחר להשקיע משאבים בקידום האתר יוכל ליהנות ממגוון של יתרונות: ראשית, שיפור המוניטין והסמכות של המותג ברשת. שנית, שיפור שיעורי ההמרה של גולשים שיגיעו לאתר בעקבות חיפוש ברשת. קידום אתרים מאפשר למוג ליהנות מתנועה אורגנית של גולשים שחיפשו ביטויים משלימים ורלוונטיים למותג. על התנועה הזאת, לא נדרש המותג לשלם בדומה לתנועה שמקורה בקידום ממומן. גולשים שמגיעים בעקבות חיפוש שאילתא ולחיצה על תוצאת חיפוש אורגנית, הם לרוב גולשים שמביעים אמון רב יותר במותג, ונכונים יותר לבצע התקשרות מול אותו מותג.

לסיכום

קידום אתרים הוא משימה שרלוונטית כיום למרבית העסקים שמעוניינים להגדיל את הנוכחות האורגנית שלהם ברשת. באמצעות השקעה חכמה של משאבים בעולם התוכן, האופטימיזציה, הקישורים, הערוצים המשלימים וחווית המשתמש, יכולים מותגים ליהנות מתנועה של גולשים שמביעים אמון במותג, נכונים יותר לבצע התקשרות מול המותג, ובשלים הרבה יותר להפוך ללקוחות משלמים.

שאלות ותשובות

בתהליך קידום אתרים משקיע בית העסק מאמצים על מנת לשפר את הנוכחות שלו בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, בעבור שאילתות רלוונטיות של גולשים.

תהליך קידום אתרים הוא תוצר של השקעה במספר עולמות שונים: בניה של אסטרטגיית תוכן מקיפה, ביצוע אופטימיזציה של דפי האתר לדרישות של מנועי החיפוש, שיפור המוניטין של בית העסק באמצעות בניית סמכות ורלוונטיות, פעילות בערוצים משלימים ושיפור חווית המשתמש באתר.

עסקים שבוחרים להשקיע בתהליך קידום אתרים יכולים ליהנות מתנועה איכותית יותר של גולשים, אשר מביעים אמון במוג, נכונים יותר לבצע התקשרות מול בית העסק, ובשלים יותר להפוך ללקוחות משלמים.

קידום אתרים, בטח ובטח בסביבות תחרותיות, דורש ידע, מיומנות וניסיון כדי לחולל תוצאות איכותיות, וליהנות מן היתרונות שהוא מציע.

אודות הכותב/ת:

אולי יעניין אותך גם

קידום אתר חנות

חנויות אינטרנטיות הפכו להיות פופולריות מאוד בשנים האחרונות, הן בגלל הרגלי הצריכה הדינמיים של משתמשי הקצה, והן בשל הסיכונים המופחתים שהן מציעות לבעלי עסקים. כמו

קרא עוד »
קידום על ידי חברת קידום

בתחום השיווק הדיגיטלי, ובפרט בתחום הקידום האורגני של אתרי אינטרנט במנועי החיפוש, תמצאו עשרות רבות של מדריכים איכותיים, סרטונים, קורסים דיגיטליים ולומדות, שיאפשרו לכם ללמוד

קרא עוד »
קידום ממומן

אחד האתגרים המרכזיים בתהליך של שיווק מוצרים או שירותים על גבי רשת האינטרנט, הוא למצוא את קהל היעד של המוצרים או השירותים, ולייצר עבורו הצעת

קרא עוד »
קידום אורגני
קידום אורגני

צריך לשים את הדברים על השולחן: כמשתמשים קבועים בשירותים שונים המסופקים באמצעות רשת האינטרנט, רובנו הפכנו להיות עיוורים לפרסומות. לא מעט ממשתמשי מנועי החיפוש למינהם

קרא עוד »
קניית קישורים
קניית קישורים

האם אתה שוקל רכישת קישורים נכנסים כדי לשפר את קידום האתרים שלך? רכישת קישורים יכולה להיות עסק מסובך, אבל עם הידע והמידע הנכונים, זו יכולה

קרא עוד »
אני רוצה לקדם את העסק שלי
לקביעת פגישה עם יועץ שיווקי מטעם דיגיטיים משרד פרסום דיגיטלי

יש למלא את פרטיכם ופרטי העסק ונחזור בהקדם האפשרי לתיאום פגישה עם יועץ שיווקי